Lördag 8 sep
 
 
inatt har jag sovit hemma hos Alice. Mycket snack om killar och smink😊
kom hem vid lunch och åkte till stallet. Red först ut på ollie. Socialträning. Red ner i villaområdet och kolla på båtkapell,gräsklippare,motorsågar och allt möjligt konstigt. Gick sen över höga bron som går över pendeltåget. Då åkte även bussar förbi på nära håll. Red över farthinder,övergångsställen,refuger (stav) och sånt. Så cool och lugn. tyvär åkte en bakdojjan på sned,så jag fick hoppa av och ta loss skon för hand. Han kunde ju inte gå med en sne sko. Sen fick Annika dra av allihopa på kvällen. Hoppas få ut hovslagaren i veckan. Sacha behöver också skos om. Fast det bara var typ 4 veckor sen hon skoddes🤨
sen red jag ut Sacha när Ollie var klar. Såklart började det ösregna precis när vi red iväg. Hade regnställ och fleecetröja. Mindre skönt när solen kom fram efter ett tag😅 Jaggans medryttare skulle rida honom idag. Och imorgon. Så imorgon är jag nog hästledig🙂 B ska rida lektion på Sacha och ollie är ju utan skor,så kommer nog vara med kompisar istället..
sen har det varit stölder/stöldförsök av silage på gården. Nån som tar några balar åt gången. Vi har märkt upp balar och bett stall/gårdar hålla koll. Nu är det ju så ont om foder och svindyrt är det också,så idioter snor istället. Hoppas verkligen de åker fast. Finns ju både folk som bor/rör sig på gården,lampor och kameror runt stallet. Och bilar med transport har synts,så det finns aningar om vem det är. De har snott där förr och har allmänt dåligt rykte.
på kvällen var det chips och dipp till tvn. Nu är jag supertrött och ska sova ZZZZZ
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress