Torsdag och älgar
skola.. sen stall på kvällen. Red ut alla hästar idag. Sista turen mot forsen var på Jaggan. Då var det nästan mörkt. På hemvägen hände bland det värsta jag varit med om,eller jag vart skiträdd iaf. Helt plötsligt klev en hel älg familj ut framför oss. Jag vart så rädd.. de flyttade inte på sig heller. Fick stå och vänta i över 20 minuter på att de skulle gå vidare. Då började jag galoppera hemåt i full fart. Då vänder de och kommer emot oss och börjar bråka. de Flaxa med benen och höll på. Jag var ju ensam och började grina. Skrek och visslade så de skulle gå. 
Jaggan vart som en hingst och började stegra och ville hem. Han blåste och backa ner i diket. Han var väl rädd han också. Tillslut går älgarna iväg. Då red jag hemåt i full gas kan jag säga. Mamma undrade vart vi tagit vägen,för vi varit borta så länge och det var mörkt,så hon kom springande på slingan och mötte oss. Hon hade mött folk som sa att det var en ljus häst med en liten tjej på,som hade hamnat bland älgar,så mamma hade sprungit och letat efter oss. Fy faan säger jag bara,vilken kväll. Har ridit den där slingan i flera år själv på kvällarna och aldrig råkat ut för älgar så nära. jag har ofta sett älgarna,men de brukar hålla sig på avstånd. De är väl så vana vid alla hästar på slingan,så de är inte rädda. Ibland möter man de och de går över vägen och sånt,men de brukar aldrig bry sig. Och inte hästarna heller.
nu har jag duschat och fixat mig,för imorgon är det skolfoto. God natt💋💋
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress