Måndag 2 dec hoppning
I helgen har jag varit hos Saga hela helgen. Vi har käkat på restauranger och shoppat på black weekend. 
Äntligen lite snö och adventskänsla.
Mamma och Skrållan hade storstädat och pyntat när jag kom hem. 
Fast mamma var skitsur som vanligt, för jag skulle kommit hem och ridit i lördags,men hann inte.
Fast igår red jag ut båda ordentligt. Mamma hade broddat de, så vi inte skulle halka. Fick äntligen rida i dagsljus också.
 Mysig 1:a advent. Sen handlade vi julklappar.

Idag var det skola igen. Hade sovmorgon. 
Missade julkalendern. Vi Brukar  tända ljus och dricka choklad till julkalender på morgonen, men var så trött,så orkade inte gå upp 7.15 redan.
Efter skolan hann jag sova en liten stund, innan det var stalldax.
Mockade och gjorde klart stallet.
Mamma fick mocka hagen, medans jag fixa Sacha. Nu har Bella och Moa slutat, så jag tar Sacha själv sålänge, tills vi hittar den rätta åt henne. 
Ridhus bokat till 17.30. 
Alma kom och skulle rida Ollie precis när vi gick iväg till ridhuset.
Mamma åkte lite före dit och byggde hinder.
Hoppade lite olika linjer och svängar idag.
Tog med mjuka markbommar, för de är lättare att flytta omkring🙂
Värmde upp ordentligt i ca 20 minuter. Jobbade mycket lösgörande, så hon skulle vara mjuk och avslappnad, innan vi började hoppa.
Började lågt med markarbete. Så hon lugna ner sig lite. Hon blir så taggad när hindren kommer fram. Hon kollar och söker verkligen hinder. Öronen fram. Hon älskar att hoppa.
Och vi har inte hoppat på flera veckor, så hon var extra taggad.
Sen hoppa vi banor på 110-120 cm. Fick ta två 130 språng också😊 hon var superfin att hoppa. Som vanligt❤️
Efter stallet var vi ute ett tag i snön. Vi har en pulkbacke nästan bredvid huset. Som är belyst🙂
Vid 21 tiden började vi baka lussebullar, som vi ska ha till frukost imorgon😋
Nu är klockan för mycket, och jag är skittrött.
God natt😘 (null)

(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress