Onsdag 15 maj
Skola som vanligt. Mamma och jag åkte till stallet efter. Pappa och Skrållan var redan där.
Mamma hade varit på kontoret,så de hade fått luncha. Mamma hade fixat klart stallet på dan.
Sen hade kontrollanter varit där på dan och kollat stall/hästar/hagar och sånt. Och allt var ok. De åker ju runt bland stallen och kollar ibland.
Red ut Sacha barbacka runt stavslingan. Tog bara ett renskinn och satt på. Men fick ont i rumpan ändå. Mamma gillar inte att man rider barbacka egentligen. Det är ju en säkerhetsrisk. Och sen tror man ju att man är snäll mot hästen,som slipper sadeln. Men det är man tydligen inte som jag trodde. Man sitter ju direkt mot ryggraden på hästen. Med en sadel så är ryggraden/kotor fria iom sadel tunneln, men barbacka trycker ju rumpan direkt på där. Så det är alltså inte så bra att rida barbacka som jag trodde. 
Sen vart det ett voltpass på ollie. Julia hade hopplektion där på Jaggan. Så vi hängde på ett tag.
Hästarna fick gå ute till kvällen. Sen har vi avmaskat alla hästar här om dan inför betet också.
Hem och var med kompisar. Mamma/pappa och gänget åkte och grilla/fiska på Östnora,men jag ville inte följa med.
Sen ångrade jag mig när de hade åkt. Så jag cyklade dit. Och det är en bit. Kanske 5 km.
Fick skjuts hem iaf.
Hej då❤️ (null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress