Hopptävling 28/4
Idag var det tävlingsdax igen. Lokal på sollentuna rf. Vi startade sista klasserna,så behövde inte lasta och åka förrens efter lunch. Packade in allt och lastade sacha.
Hann åka i 20 minuter ungefär när nåt började lukta bränt om bilen på motorvägen😨det var bara att vända och åka hem igen. Jag vart skitledsen😢lastade ur och bytte bil och lastade på igen. Chansade på att hinna dit i tid fast det vart jättetajt. Kom fram till slut iallafall. Slängde på grejerna och in på framridning direkt. Var superstressad. Såklart var det en å precis bredvid med ankor i,och det är typ det ända sacha är rädd för😄han bara rida två varv sen ropade de in mig på framhoppning. Hon kändes jättefin. Fokuserade mest på övergångar och sen tog vi några språng. Hon var lydig och lyssnade super. Sen ner i ridhuset för start 1. LD/80cm avd B. Hon gick jättefint och vi var felfria. 1:a plac med snabbast tid. Fast jag höll på att rida fel väg,för hade inte hunnit gå banan,utan bara tittat på banskissen en snabbis,så vart osäker vart jag skulle på hinder 4. Men kom på vägen i sista stund. Men hon var bäst ändå😀
Sen starta nästa klass LD+/85cm och avd B skulle starta innan avd A. Men funktionärerna var lite röriga och ropa in avd A först osv,så det var lite allmän kaos ett tag,på både framridning och framhoppning. Som tur var så kände Annika överdomaren som fick reda upp lite. Vart iallafall superstressigt igen pga allt strul och jag han precis in på framhoppning och hoppa fram nåt språng innan det var dax för start 2.  Felfria och 1:a plac där också,med snabbast tid. Den rundan flöt på bra och hon hoppar som en riktig stjärna,men den gick väldigt fort. Fick ta låånga vägar,för att inte sladda,men hennes tider är snabbast ändå😆 kom fram ett gäng tjejer efteråt och sa att de tycker sacha är en drömponny och att jag är grym på att rida,så jag vart jätteglad😊sånt är ju jättekul att få höra❤ jag hade en hejarklack på läktaren fast jag inte ens vet vilka de var,fast de visste iaf vilka vi var☺ såå kul!! De sa att de läser min blogg och följer mig och mina hästar på insta,så kärlek till er❤
Fick två fina rosetter idag med långa band,som jag gillar😊rulla hemåt igen vid halv fem. 
Fixa klart stall och tog in resten av pållarna. Sen hem och käka. Köpte kebabrullar. Varit så stressigt idag,så hann inte äta nåt annat än bullar och en macka på hela dan. Nu är jag skittrött och ska sova,god natt. Zzzz
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress