Söndag 30 sep
 
imorgon är det första oktober. Då är det höst på riktigt😩
men vips så är det jul och det är mysigt. Sen vänder det och blir ljusare igen🙂
idag har vi varit runt och handlat med mamma. Köpt lite intedningssaker och sånt. Mysiga rosa lurviga filtar och rosa samnetskuddar till soffan och höstmyset. Köpte lite ljusslingor och grejer också. Har varit en lugn helg. Ena brorsan har varit med båten på Utö och levt lyxliv. Andra brorsan har varit på nån militärövning och tredje brorsan var och gjorde några videos i Nyköping med nån bodybuilder (stav?). Han ska bli en känd youtuber😀
på kvällen var det ridning. Voltpass på Sacha. Övade samling,halvhalter,tempoväxlingar. Hon var suuuper idag❤️❤️❤️
Kort jättesamlad galopp på långsidorna utan att krulla ihop sig och ökad galopp och steglängd på kortsidorna. Sen växla mellan 2 och 4 galoppsprång mellan upphöjda bommar. Sen cavaletti i galopp för att komma in på en övergång till travbommar. Sen byten över en galoppbom. 
Sen fick jag öva på halvhalter innan dubbla sockerbitar (hon taggar mer,ju högre det blir). Fick till några jättebra halvhalter idag,så jag fick henne ordentligt på rumpan❤️Gäller och ta små förhållningar,sitta ner och en snabb,lätt kick med skänkeln,för att hon ska vara med och inte hänga sig i handen. Var så himla nöjd med henne idag. Mamma  tog en genomgång med mig och  förklarade hur jag skulle jobba idag,INNAN jag satt på hästen,så jag skulle höra (lyssna🤣) ordentligt. Jaggan reds av ut av sin medryttare idag. Nu ska jag inviga nya mysfiltarna och invänta ex on the beach som börjar ikväll🙂
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress