Helg blogg 20-23 maj
Har varit i skolan, med kompisar och i stallet.
I torsdags var vi ute med båten, men den paja så vart inte så mycket hav den Dan.
På kvällen åkte jag till Alva (fast jag inte fick).
Sov över där två dar. Vart lite kaos dock, så nu får jag inte åka dit mer. Kom hem inatt.
Har inte ridit Tor/fre. Alma och Lovisa red.
Fast ollie får fortfarande panik när man ska sitta upp. På måndag har Alma en tränare med sig, så får vi se om de lyckas.
Annars ställer vi av Ollie, drar av dojjorna så får han gå som sällskaps häst sålänge. 
Har inte tid/tålamod att hålla på just nu.
Idag öva vi iaf 45 min. Han lät mig stå bredvid till slut och höja benet och sätta foten i stigbygeln iaf. Fick börja med att bara hålla i sadeln, klia berömma och stå bredvid honom.
Har köpt en pall också, för att se om det går bättre. Höll på i stallgången, så han inte kan kasta sig runt. Parkera honom på gödselstacken också 🤣
Vi kan dra och mixtra med stigbyglar, spänna sadelgjord etc utan problem iaf.
Sen red jag ut Sacha på slingan på kvällen.
Hade regnat, så slingorna var lite mjukare, så passade på att galoppera lite.
De blir lite hårda på vissa ställen när det är torrt på sommaren. Så då får jag inte galoppera där, för ledernas skull.

På kvällen var jag hemma, eftersom jag har utegångsförbud. 
Bakade bullar. Har fixat nya naglar också.
Natta var hos oss också på kvällen.
Sen slingade jag håret lite.
Imorgon hoppas jag vi ska åka till Bromma och köpa fler fluffiga tofflor. Samlar på såna. Har kommit nya färger nu. Fast vi har de flesta😃
Nu ska jag duscha och sova. God natt😘 (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress