Sommarlov-21

(null)

(null)

(null)

(null)

Äntligen sommarlov...efter en händelserik vårtermin.
Har ju inte bloggat på ett tag nu, för det har varit lite mycket..
Har träffat mycket nya kompisar som jag hängt med. Och såklart varit mycket med Alva. Vi är en del på mos och i stan. Käkar, shoppar och spanar på snygga killar😄
Vi solar och badar också såklart. 
Brorsan Truls har tagit studenten och vi har firat honom. Fixa ett utspring med rök granater och raketer (fast man inte fick). Ljudbilar och party. Han vart klassens hunk...
Mottagning efter med mat och bål och sen pool party/grill på kvällen. Kul!
Sen har jag gjort naglar och blivit blond igen (jag är blond egentligen) 
Sen  firat min egen avslutning med vänner. Sov hos Alva Tor-lördag🙂
Inte varit så mycket häst på sista tiden. Ridit lite då och då bara. Hästarna är släppta på bete i väntan på försäljning. 
Sacha har varit på kliniken för besiktning och tandläkare och ollie för verkning och vaccinering. 
En tjej har varit och provridit Sacha 4 ggr och ska förmodligen köpa henne. Hon kommer få världens bästa ponny❤️ kommer sakna de massor, men det här blir ändå bäst, eftersom jag vill minska ner på ridningen. Ponnystallet kommer stängas ner.
Storhästarna blir kvar. Ska sätta igån pinglan efter olyckan. Hon flyttar till lövstaholm bredvid runsten equestrian i september. Där har vi tillgång till alla runstens faciliteter och ridbanor. Blir kul.
Halo står numer på stall Wedan i Tungelsta och är igångsatt igen efter artros behandlingen. 
Lite knöligt med 2 olika stall till de, men de har olika behov. Pinglan ska ju sättas i träning och behöver tillgången till banor/ridhus/terrängbana och Halo behöver lång utevistelse i stora hagar pga artrosen.
Nu blir det några jobbiga veckor med ev försäljning av ponnysarna och rensning/tömning  av stallet.
Kommer komma ut mycket fina saker till försäljning på min insta bloppis. Vi skickar ju med hästarnas deras utrustning när de säljs, men mina egna saker tex märkes schabrak, freejumps, hinder, vattenmattor etc kommer jag sälja separat. Håll utkik på min instagram: madickenvanilla 🙂
Sen längtar jag till vår (mammas) schäfervalp kommer. Det blir nog i slutet av juli. Han är född men bara två veckor än. Han kommer tävlas i både bruks och utställning. Mamma har ju hållit på med sånt mycket innan vi kom, men nu är det dax igen. Spännande🙂
Sen har vi två kullar kattungar här, såå söta!
På kvällarna/natten är vi ute på långpromenader med hundar och några av brorsorna. Så mysigt. Luktar syren och sommar. 
Vi hörs😘 (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)









Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress