Sportlov🙌
Oj vad lÀnge sedan jag bloggade. Nu har jag sportlov, sÄ tÀnkte passa pÄ lite. Skönt att slippa distans och skola ett tag.
Har sovit hos Alva nu i tvÄ dagar. Och hÀngt med kompisar sÄklart.
Hunnit med lite ridning ocksÄ . Förra veckan var det tex hoppning i ridhuset pÄ Sacha.
Lite blandat markarbete, gymnastikhoppning, olika linjer, hoppa ur svĂ€ng, lĂ€nga/korta mellan 1-3 galoppsprĂ„ng emellan osv. och nĂ„gra "högre" sprĂ„ng pĂ„ 110-130. Bara för att inte tappa bort kĂ€nslan. 
Och uteritter i sol och 12+ i februari. Helt sjukt.. sen har det varit en del dressyr för Sacha. Slipas pĂ„ förvĂ€nd, trav slutor, skĂ€nkelvikningar , lösgjordhet över bommar, öppna, övergĂ„ngar och bla bla. Hon verkar faktiskt kunna bli lika bra i dressyr som i hoppningen.
Fast hon lyser upp lite mer nĂ€r bommarna kommer fram. Vilket sug pĂ„ hinder hon har. 
Och fÄtt större mer vÀgvinnande galopp fram till hindren.
Sen har vi haft visningar pÄ ollie. Men vi Àr petiga med ett ev nytt hem, sÄ vi fÄr se om det perfekta hemmet dyker upp.
Sen ska vi leta efter en perfekt inackordering istĂ€llet, som sĂ€llskap till Sacha. Jag vill inte ha en till ny ponny just nu, sĂ„ om ollie blir sĂ„ld ska vi försöka lösa det sĂ„ istĂ€llet. 
Annars tĂ€nkte mamma ev köpa in en ponny och ta in elever pĂ„ istĂ€llet. Hon vill ta fram nya â­ïži hoppning. Typ lite reserver nĂ€r jag inte vill😎
Och för mig rĂ€cker det och blir över med Sacha och Pinglan. 
Jag vill hinna vara med vĂ€nner och ha kul ocksĂ„.
Ska försöka uppdatera trÀningen lite mer nu.
TyvÀr har de ju stÀngt tÀvlingar igen, sÄ motivationen till trÀning, Àr ju inte 100 direkt.
Det har varit vĂ€ldig halvfart pĂ„ allt senaste Ă„ret. Men ska försöka bygga upp styrka och kondition pĂ„ Sacha nu igen, sĂ„ hon hĂ„ller för mer pĂ„ högre höjder🙂
Sen har vi smörjt grejer och fixat lite i stallet ocksÄ. Nu sovdax.
God natt😘 (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress