Hundar, ridning, sjukdom och kraschad lur
(null)

(null)

Har nu gjort 2 veckor praktik och varit sjuk i 5 dagar. SĂ„klart😐 fick stanna hemma och vila. 
Eller nÀstan vila iaf..men i veckan var jag tbx pÄ praktiken. Och tappade luren i golvet sÄ den kraschade. PANIK!! klarar mig inte utan lur.
Kunde inte se jobbschemat eller nÄgonting.
SĂ„ igĂ„r vart det panikköp av ny mbl. 
Sen har jag ridit och hjĂ€lpt mamma trĂ€nat hundar. Eller hon trĂ€nar och jag filmar😄
I mÄndags vaccinerades cashi och fick vila mÄndag/tisdag. I onsdags hade vi ut sadel provare till runsten och testade sadlar. Vart sent, var klara typ 22.30 med ridning och sadelprovning. Fick iaf min drömsadel till slut.
En Bruno delagrange. En svart med silverlogga. Tycker bruna Ă€r snyggare, men svart passar bĂ€ttre pĂ„ en fux. De andra tjejerna fick ocksĂ„ nya fina sadlar, sĂ„ sadelprovaren var nog nöjd. De vet hur de ska sĂ€lja in saker. 
Alla hĂ€starna hade sadlar som inte passade och de fick svullnader och klĂ€m/ av. Otippat.
Vilken sadelutprovare sĂ€ger att ens sadel passar? DĂ„ fĂ„r de ju inte sĂ€lja nĂ„gra sadlar. 
SĂ„ alla hĂ€star hade typ samma felđŸ€š
Och betten var ocksĂ„ fel. Vilken tur att hon hade nĂ„gra nya bett till salu ocksĂ„đŸ˜„
Funkar kanske pĂ„ de som Ă€r osĂ€kra och inte vĂ„gar lita pĂ„ att de har kunskap om utrustning de ocksĂ„. Vi vet dock bĂ€ttre. Men vi behövde faktiskt ny sadel oavsett. Men betten hon sĂ„lde var inget för oss iaf.
Sen var ridhuset proppfullt nÀr vi kom.
Det var trÀning i andra ridhuset, sÄ mÄnga skulle rida i det nya, sÄ det var lite vilda western dÀr ett tag.
Men idag var vi bara nĂ„gra stycken dĂ€r, sĂ„ det var lugnt och skönt. Regn och blĂ„st ute. 
Eller cashi var iof inte sĂ„ lugn. Idag visade hon att hon var ett fux sto. 
Flög rÀtt upp i luften med jÀttebocksprÄng flera gÄnger och försökte rusa ivÀg. Tur jag satt kvar iaf och fick ordning pÄ henne.
Vurpat gjorde jag nĂ€mligen pĂ„ dagen, precis innan jag skulle till skolan. Fixad i nya klĂ€der, slet vargen omkull mig och slĂ€pade mig i leran. Slog i bakhuvudet rĂ€tt ordentligt.
Sen slet han sig och sprang omkring i omrĂ„det tills mamma kom och fick tag i honom. Jag var sĂ„ j..la arg. 
Han Ă€r sĂ„ jĂ€kla stor och snorstark. 
Fick gÄ in och byta om, kasta in hundar i bilen och fick skjuts till skolan. Annars hade jag kommit försent.
Laga mat och kĂ€ka lövbiff  nĂ€r jag kom hem och innan det var dax för stallet😋
Sen nu pÄ kvÀllen var det party i vÄrat garage.
Massa folk vÀntade pÄ brorsan Truls som var i GÀvle och köpte en helt ny motorcykel, som alla ville se. De hade stÀdat och fixat i garaget tills han skulle komma med hojen i lastbil.
Sen vart alla tydligen kvar och festade dÀr.
Men inte jag. Är helt slut efter dagen, sĂ„ nu ligger jag i sĂ€ngen och ska sova. Klockan Ă€r 01:10. Imorgon Ă€r det jobbdax och sen ridning hela h

elgen. God natt😘 (null)


(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress