Dan före dan..
Idag är det dan före dan före dopparedan☺jag och mamma fixade stallet på f.m. sen har vi fixat och städat till alla kaniner och gjort julfint i kaninhuset. Kaninungarna är såå söta! Vi har plockat granris och försökte få fint på verandan,det gick ju sådär.. J och B ska rida och jag och mamma ska göra julgodis. Knäck,mintkyssar,cocostoppar och kola. Sen har vi nattning av pållarna ikväll. Sacha har fått en ny medryttare som heter Elin också,som kommer rida tis/tor med Tyra och Ollie. Hon hade även en kompis som kanske ville börja på jaggan också. Sen håller vi på och funderar vilken klubb jag ska tävla för nästa år. Om jag ska fortsätta tävla för karlslund eller om jag ska byta,vet inte än. Snart är det dax att börja träna hästarna igen,kanske blir söndagskvällar i ridhuset,då det förhoppningsvis är lugnt där då så vi kan hoppa banor. Vi ska kolla upp det. Annars blir det väl nån tidig morgon. Ska man hoppa får man ta de udda ridhustiderna,så man inte stör andra ekipage. Lättare om man rider dressyr,då kan man träna lite när som..skulle gärna ut och bygga lite fler terränghinder i skogen också och röja upp klätterstigar,då hästarna behöver tränas på olika sätt och på olika underlag. Jätteviktigt för deras hållbarhet och de behöver mycket omväxling för sina huvuden. Idag skrev bla ponnymamman om det i sin blogg,hur viktigt det är att variera sin ridning med mycket uteritter. Det har vi sagt hela tiden,att inte det får bli för myclet ridhus/voltpass☺
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress