Julafton 2017
Äntligen julafton🎅vaknade och letade efter vĂ„ra julstrumporâ˜șsen var det stallpass och fixa till hĂ€starna. Sen hem och fixa iordning det sista. Mamma och pappa bakade och laga massa mat. PĂ„ julbordet vart det köttbullar,prinskorv,sillar,revbensspjĂ€ll,vildsvinsspjĂ€ll,Ă€lgstek,inlagd strömming,Ă€gg med rĂ€kor,vildsvinsfileer,julskinka och lax. Vi tittade pĂ„ kalle anka och Ă„t massa julgodis som vi gjort. Lyssna pĂ„ julmusik och spela spel. Hundarna hade julrosetter och juldrĂ€kter pĂ„ sig och alla fick julklappar. Katterna var lite svĂ„rare att fĂ„ rosetterna att sitta kvar pĂ„đŸ˜sen helt plötsligt sĂ„g skrĂ„llan en tomte som tittade in genom fönstret och vart jĂ€tterĂ€dd och började grĂ„ta😂vi var inte beredda pĂ„ att han skulle komma dĂ„. Jag fick knĂ€höga klackstövlar som jag önskat mig,stall stövlar,beiga ridbyxor,pannband,jeans,smink,spetsunderklĂ€der,bh😄och snygga trosor som jag ville ha och rosa byxor i blank sammet och pengar+lösnaglar och hĂ„rband. Sen drack vi hjortron glögg och kolla pĂ„ tv. Sen var vi och nattade hĂ€starna och gav de julĂ€pplen. Nu Ă€r jag  jĂ€ttetrött och klockan Ă€r snart tolv. God natt och god jul allihopa🎅
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress