Tisdag 28 november
Idag var det skola och tråkregn hela dan. Blää skitväder. Var hemma hos min kompis Moa efter skolan. Vi åkte och köpte saker till hennes hamster hon ska köpa. Vi har bytt burar med varandra. Hon fick min rosa hamsterbur och jag fick hennes utekaninbur,som min kanin Svante har flyttat in i. Mamma hade varit i stallet typ halva dan och gjort Sacha sällskap. Hon är jättehalt och har boxvila. Vi gissar på hovböld som är på gång eller hovbensfraktur. Hon står med våtvarmt omslag på hoven för att få en ev hovböld att mogna. Hovis hitta ingen hovböld när han skar i hoven igår,men de kan ju sitta högt och ta tid på sig att visa sig. Sen har hon fått stöd bandage på båda frambenen. Hon är även tjock i alla ben,men det tror vi kan bero på all lera i hagen de stått i. Eller nåt hon fått i sig tex i hagen. Jättejobbigt när det är trassel med hästarna. Och det är typ alltid nåt problem kring hästarna eller stall känns det som.. nya grejer att lösa hela tiden. Orolig för sacha som det är jättesynd om. Hon står själv inne hela dagarna och har jättetråkigt. Tur hon är snäll iaf och går att ha själv. B ska rida ollie istället tills sacha är frisk och nya medryttaren får vänta. Ollie kommer få gå mycket nu,så jag kommer typ ha väldigt få ridpass under tiden,då mina dagar kommer han nog behöva vila på. Men nåt pass då och då kommer jag såklart ta. Kanske passar på att rida till Jaggan lite,för det kan han verkligen behöva. Han ligger så efter i sin utbildning som nästan är obefintlig. På kvällen fota vi våra valpar. De är sååå gulliga💖 ni får en bild på Luna,Lilly och Lilo Fee #chihuahua #puppy
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress