Lördag 3 februari
Igår hade min klass 5b disco. Så jag var där och "jobbade". Jag skötte tävlingarna.  Vi samlar in pengar till nån klassresa. Gick dit med Allis. Discot var för åk F-3, så min lillasyster Skrållan kom. Hon vann en tävling,fast då var såklart inte jag domare😃 Det var kul där iallafall. Hängde med olika kompisar och ska fortsätta med det. Mamma tycker inte det är så bra om man är med samma kompis jämt,för då blir det ju typ drama om man väljer att hänga med nån annan ibland,och sånt tjafs är bara töntigt. Så många olika kompisar är det bästa☺ efter discot sov jag över hos Matilda som också var med där. Sen gick jag hem på f.m idag och det var stalldax. Mockade och fixade stallet. Red ut både ollie och sacha på slingan. 2 varv. De behöver verkligen komma ut mycket,så de inte tappar gnistan och tröttnar på för mycket träning i  ridhuset. Det var en del is på slingan,så man fick spana ordentligt vart man kunde rida. Men de var coola och gick över både knakande isflak och vattenrännor. Fick galoppera i gräskanten om det vart för mycket is fläckar på slingan. Båda skötte sig kanon. Sacha var glad för red henne på äppelbettet,och ollie på rakt gummibett. Sen skulle jag rida jack,men han hade tappsko, så det vart hovslagaren istället. Sen frös jag så mycket så jag åkte hem. Hade tänkt hinna med Sprak en sväng på slingan också,men pallade inte mer. Nu ligger jag och mamma i sängen och käkar chips och kollar på tv. Ikväll blir det mello efter nattning av hästarna☺
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress