Runsten 17 feb
Idag var det tävlingsdax på runsten igen.Jag o mamma Hämta Allis vid tåget 7.30 och åkte upp till stallet. Fixa Sacha och transporten och packa bilen. Snorhalt ute. Lasta och hon gick rakt på som vanligt. Tog bara henne denna gång. Mötte Engla också på runsten. Gick banan en snabbis .sadla på och red fram. Kände att hon var taggad redan då och ganska hetsig. Men kändes helt okej ändå och gick fint. Galoppera en hel del för att få bort värsta energin. Första klassen var en 80 runda och hon gick jättefint. Men vart ganska het och stark,men det flöt på bra ändå,fram till sista hindret som låg precis vid utgången. Tog en förhållning där och rama in,för jag visste att hon skulle hitta på nåt. Och då flög hon i luften och tänkte resa sig. Då vart jag skitarg och hon fick faktiskt pisk då,men annars hade hon stått rakt upp. Men då fick jag iaf över henne över sista hindret också. Sen i nästa klass var det 90cm. Då tagga hon till ännu mer. Och då gick det undan. Alldeles för fort. Ser inte ut så på filmerna,men mamma skrek broomsa på läktaren,för hon trodde vi skulle gå omkull😂men hon   hoppade stort och fint med rejält scoop och gör det så lätt. vi kom iaf runt helskinnade och säkert till sista hindret (vid utgången) då hon flippade igen😬 jaja det gick bra och jag ramla inte av iaf och vi gick inte omkull.och vi kom över även sista hindret också☺ Fast hon var explosiv idag😃skritta av,lasta och åkte hem.
När vi var klara i stallet åkte vi hem till Allis. Sen hämta mamma mig där 19.30 och nu kollar vi på mello☺
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress