Sportlov
Äntligen sportlov,vad skönt! Jag och Skrållan möblerade om i mitt rum och jag fick en ny säng. Sen stalldax. Mamma hade inte hunnit fixa stallet på dan,annat än lunchat för min storebror vart skadad på sitt jobb. En vägg ramla över honom och han skar upp armen på en kakelplatta. Det hade sprutat ut blod som hans jobbarkompis fick stopp på genom att knyta sin t shirt runt armen tills ambulansen kom. Polisen kom också. Han tappade nästan en liter blod😨så det var typ kaos. Så mamma fick åka till honom på akuten där de sydde ihop honom. Det hade sprutat blod överallt och hela han var blodig,blää...
Vi fixade iaf hästarna på kvällen och red med B och Sacha i ridhuset. Jag red Ollie. Övade Lb vägar lite,men måste plugga vägarna mer. Sen vart det markträning och lite små hoppning. Övade lite omhoppnings svängar på 10-15 volt och lite trav/galoppbommar på litet räcke och sen sväng till oxer på inramad volt. Ollie var väldigt taggad och lite bångstyrig på hinder idag. Och bockade rejält ett par gånger. Han tog galoppbommen 3 meter innan och räcket i ett språng,så breda språng är iaf inga problem😂sacha skötte sig fint. Kom lite tokigt i serien innan räcket ibland och  snubbla/trampa om lite,men annars gick det bra. 
Sen tillbaka till stallet och behandla Ollies ink,första behandlingen,så får vi se om och när det får någon verkan. Han kommer få vila och bli jobbad från marken nu i veckan om det blir sårigt. T ska sluta på ollie också. Så får vi se vem vi tar in istället. Han är ju en ganska tuff/svår ponny,så vi kommer vara noga med att det blir någon som är väldigt rutinerad och orädd den här gången. Minst ligga på LA nivå och vara van vid heta hästar. Gärna någon lite äldre. Nu ska jag kolla på Talang och äta glass☺
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress