Mätning av hästar
Idag var jag ledig från skolan. Upp till stallet och fixa klart. B och J kom och red med mig till stavkliniken,för mätning av Sacha,ollie och Jaggan. Lite nervöst för Sacha skulle slutmätas. Mamma och Annika mötte och där med bilen. Jaggan fick spelet och stegra inne på kliniken,så jag vart sparkad. Han fick panik och bajsa på sig hela tiden😬sacha var först ut och skötte sig bra. Slickstenen var med och hon dregla och stänkte med de,så vi vart helt kladdiga. Hon slutmättes och stickan stoppa på 147,5 och vart sen 146 efter avdrag. Skönt,för hon var verkligen på gränsen. Tur hon stod bredbent😉 ollie vart samma som sist och Jaggan vart mätt till 129☺ (131 innan avdrag). Också bredbent😃han vaccinerades också och ska ta det lugnt. Skritta hem igen. Ollie&Sacha fortsatte rida ut med B och J och jag o jaggan gick hem. Sen red Annika och en kompis på ut på jack och Sessan. Red till fors och Galopperade. Det gick jättebra. Sen hem och käka kyckling och potatissallad. Jag och Engla gick ut och skottade fram en liten bana och hopptränade kaninerna. Har inte gjort det på väldigt länge,så det gick sådär. Sen var det stalldax igen. Mamma broddade på sacha och ollie igen,som var obroddade på mätningen. Sen nattade vi de. Nu är jag jättetrött och ska ta Bubba och gå och sova.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress