Måndag 18 juni
Idag var det shoppingdag. Jag och mamma var först i Handen och shoppa. Köpte fina kläder och smink och sminkborstar som jag velat ha länge. Jag älskar att shoppa💄🙏 Sen åt vi sushi lunch som vi båda älskar. Åkte och köpte godis och spån till hästarna också. De har fått sova inne i natt,för det börja mullra och blixtra lite i går kväll,så vi åkte och tog in de vid 20 tiden. Orka inte chansa att det inte skulle åska på natten och vi måste åka då och ta in de. Mamma har fått åka många gånger mitt i natten i ösregn och åska och ta in hästar👀 men mamma åkte och släppte ut de redan kl 6 i morse och mockade klart och sånt. B skulle rida Sacha på Dan,men hon hade ingen lyst att lämna sitt älskade bete,så B gick en promenad med Ollie i stället. Han var nog glad att få lite omväxling från hagen. På kvällen åkte vi och shoppa lite till i Farsta och sen åkte vi till stallet. Hade Alice med mig dit en stund. Jag red ner Jaggan i villaområdet och över bron mm. Kollade på pendeltåg,soptunnor,brevlådor,och massa konstiga saker vi kunde hitta. Han var väldigt spänd och tittig. Han behöver verkligen miljötränas. Han vart så rädd för en rosa plastpåse på vägen,så han stegra när jag tvingade honom gå förbi. Vilken tönt..sen fick jag honom att gå fram till den tillslut och sen var den ofarlig. Han är inte så kaxig när han är själv. Sen vart han livrädd för en åkgräsklippare också,och ville vända och springa hem. Det fick han såklart inte göra. Pendeln brydde han sig däremot inte om när det åkte förbi bredvid oss. Han var nog trött i huvudet efter vår ridtur,men det kan behövas. Mamma hade städat lite i vinterhagen under tiden jag red. Mycket att mocka ur där. Sen fick han gå ut till sina polare i hagen igen☘️ Nu är klockan över tolv och jag ska sova. God natt Zzzzz
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress