Onsdag 30 maj
idag var jag ledig. Åkte till rosenlunds sjukhus och kolla mina hörapparater och gjorde hörselmätningar och sånt. Jag är nästan helt döv utan min hörteknik. Använder ju både hörapparater och hörslingor. Och läser på läppar. Det är ganska bra att jag ser vad folk pratar om,fast de inte tror jag hör😃 tog typ halva dan där🤨
på hemvägen flytta vi pållarna till gräshage. Sista Dan där nu,sen är gräset slut. Har inte regnat nåt,så gräset växer typ inte. Blir nog väldigt dåligt bete i år. Knappt några veckor ens. Och förmodligen inget hö heller. Kommer nog bli katastrof i år igen,när det inte finns något hö eller silage att köpa😟 många hästar och kor som får slaktas pga foderbrist. Likadant förra året.
sen åkte vi och bada. Simma ut till flytbryggan. Sen sola jag. Skulle hopptränar Sacha på kvällen,men ville inte rida henne eftersom vi inte fått tag på nån ny hovslagare. Alla är ju skadade eller upptagna. Förhoppningsvis kommer det ut en ny imorgon kväll och skor Sacha och jack. Jag vill inte att Sacha rids med långa hovar och dåliga skor. Det är inte bra för benen osv.
på kvällen var det stallfix och mocka ur gräshagar Och skura vattenbaljor. Ollie har vi tagit av flugtäcket och han hade rullat i gräset och blivit grön skäck. Imorgon är det lång skoldag med öppet hus på kvällen. God natt😘
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress