Torsdag 17 januari
 
 
var hemma från skolan idag igen. Tjafs igen,så funderar på att byta klass. Mamma är så trött på tjej gänget i min klass och tycker jag borde byta kompisar. Hon tycker vi har dålig attityd😏
åkte och handla med mamma och Skrållan och skjutsa brorsorna till skolan. Åkte förbi och mocka ich fixa klart i stallet.
sen åkte vi hem och lekte med Rolf och gick ut med honom. Han är en pomeranian Valp.
på kvällen var det ridning. Det är isigt och glashalt överallt nu. Värsta tänkbara underlag. Så här isigt som det är mu har det inte varit på flera år. Usch,hästarna får typ stappla fram ute och i hagen. Kolikridken ökar massor när de står still mycket. Sen dricker de ju sämre när det är kallt också. Vi har i mycket tempererat vatten i kraften,så de får i sig vätska. Men man hör så många som får kolik och tom dör nu. Hemskt..
Iaf red vi i ridhuset idag. Vägen dit var ok iaf. Kändes inte som det gick att rida nån annanstans idag. Jag red en övertaggad ollie och Evelina red Sacha. Det gick jättebra. Men Jag kunde inte fokusera på ridningen alls idag,så det vart ett skitpass. Hade ont i magen och typ håll hela tiden,så kunde knappt rida. Lite fick han röra på sig iallafall. 
Försökte fixa musik i högtalarna,men visste inte hur man gjorde. Så det fick bli spellista på mbl istället😀 de har tom spegelkula och discolampor i ridhustaket😀 så disco till häst skulle vara coolt att ha😂 
Sen hämta vi brorsan och käka kebab. Nu ska jag brottas med Skrållan ett tag🙂
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress